kawan blogger semua, add saya di FACEBOOK ya.. (on9stuff@yahoo.com) makasih semua

Saturday, March 7, 2009

ketidakseimbangan badan dan otak ku! SUA RASA TV9

alahai.. lama saya tak menguptade blog saya, almaklumlah mahu semua orang membaca post yang di bawah ni.. maksud saya, posting yang bertajuk dairi seorang isteri yang setia yang di bawah ni, banyak komen yang saya dapat daripada entry tersebut, ternyata semua orang masih waras kan.. menolak keburukan menerima kebaikan..

sudah! sudah! entry tu sudah lepas, semalam saya mengunjungi Sua Rasa di Dataran Syahbandar Kuala Terengganu .. ala yang TV9 tu la.. macam-macam manusia di situ, ingatkan rakyat Terengganu sahaja, rupanya dari negeri jiran pon ade (kelate ngan pehe la), syabas! syabas! kepada kerajaan negeri yang sudi membawa masuk Karnival Sua Rasa, kalau kiranya boleh memperkenalkan Terengganu dengan membawa masuk pelancong-pelancong tempatan. Tapi yang kurengnye ramai remaja-remaja bukannya nak tengok sangat pon karnival tu, tapi sekadar mahu melepak menghias diri dengan sikap-sikap yang mungkin pada saya agak keterlaluan, bukan semua, tapi segelintir sahaja, bukan la saya nak jaga orang, tapi memang menyakitkan mata la kiranya..selain tu saya tengok banyak gerai-gerai makanan yang memasarkan produk-produk tempatan, baguslah besesuaian dengan perkataan Memahat Sejarah Mencipta Tamadun.
satu-satunya yang menarik perhatian saya adalah gerai Upin & Ipin, hati mahu saja mengepitkan diri bersama maskot Upin & Ipin tapi apakan daya , orang yang lebih tue mestilah mengalah la demi kanak-kanak riang, gembiranya hati mereka, gembira laa saya hahahaa! lebih-lebih plak saya.
sekian saja cerita saya hari ini untuk pembaca setia saya.. ahaks!

macam-macam saya kan, makin lama makin malas nak mengayat, sebab makin banyak makin merapu, sedar tak sedar dah habis, titik..

13 comments:

IxoR@ said...

sua rasa tu sama mcm jom heboh ye?

sy agak la, klu sy yg jumpa upin & ipin tu...sy igt sy la yg lebih2 over berbanding budak2 kecik tu :P

uncle sam said...

a'ah lebih kurang la..
sbb Sua Rasa ni kesinambungan daripada karnival Hadari..

oa yeah..
minat upin ipin ya..
saya bukan taknak over tp tgk la gambar tu.. bebudak jer ramai.. kang pegi dpn2 ade budak yg nangis kat blakang, tu yang takleh nak over tu..

Nur -al- Ain said...

sua rasa?
xpnh g pun..
hihi x)

upin & ipin, ..
dh g dh tgk cite tu..
erm...
so so la..
nk too good nor too bad..

Nur -al- Ain said...

anda mmg ade kembar ke?
hihi x)

konpius!

Anonymous said...

memang pening sam tgk remaja skrg.. awk pun muda lg.. papepun tahniah pd anda yg rasa sakit mata tgk pada gelagat remaja masa kini... masih ramai yg baik2 huhu

uncle sam said...

to nur-al-AIN: kembar? tak de la.. sorang jer saye.. kalau sama pon tak salah kan.. sbb dalam dunia ni ada 7 orang saja yang kalau mukanya sama.. sy takde kembar..

to adam: tol tu.. masih ramai lg yang baik, segelintir saja yang kurang baik.. kurang sikit2 jer..

Dhada said...

Suka Upin Ipin . hee

starlight said...

eyh2..upin n ipin la...hee...biler nak jwb tagged dr bee ni...jwbla yer...

TSYA'Z (~_^) said...

u hve been tagged by me tooo..hehehe

refer to my blog k?
heheh

zul said...

apasal upin dan ipin tu besau sgt...

dlm tv kecik jekk.... (tetiba wat2 bangap) hehehehe

Sofiah Anak AbahMama said...

upin dan ipin!!
sukenye! comel2

~Tieha~ said...

booth dpn booth pondok2 x singgah ke???huhu

[z@ck] said...

nk peluk maskot upin ipin tuh..
hehehe